Potražite svoj primjerak «Vodiča o pravima iz mirovinskog osiguranja»

U Zavodu se već više godina ulažu znatni napori radi uspostave što bolje i kvalitetnije komunikacije s osiguranicima i korisnicima mirovine. Uz postojeći institut predstavki i pritužbi uspostavljeni su i moderni oblici komunikacije, kao što je

te odgovori na pitanja preko internetske stranice Zavoda radi pružanja brze, kvalitetne informacije i davanja odgovora na pitanja građana u postupku ostvarivanja njihovih prava. Ovakva komunikacija svake godine je sve intenzivnija i povećava se izravniji i moderniji način kontakata (preko telefona, interneta), a pada broj kontakata klasičnim, pisanim putem (pisane predstavke). Stručne i ljubazne radnice svakoga radnog dana (u vremenu od 8 do 16 sati) odgovaraju na pitanja građana.

U Zavodu, u kojem je u 2007. bilo približno 1 580 000 osiguranika, 1 121 000 korisnika mirovina te 243 000 korisnika doplatka za djecu za 456 000 djece, te na rješavanju približno 600 000 zahtjeva i doneseno približno 518 000 rješenja o pravima iz mirovinskog osiguranja i doplatka za djecu, od čega 50% u roku do 2 mjeseca, velika je pozornost bila usmjerena na komunikaciju s osiguranicima i umirovljenicima.
Dinamika i intenzitet komunikacije bili su vezani uz aktualnu problematiku i provedbu propisa, a to su, prije svega, bili Zakon o mirovinskom osiguranju, Zakon o provođenju Odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske od 12. svibnja 1998., Zakon o dodatku na mirovinu, Zakon o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji i početkom godine (kao i svake godine) prevođenje prema Zakonu o doplatku za djecu itd. U provedbi Zakona o provođenju Odluke Ustavnog suda Republike Hrvatske od 12. svibnja 1998. najčešća su bila pitanja u vezi s izračunom i isplatom svote obeštećenja, a od listopada 2007. velik broj upita bio je i u vezi sa Zakonom o dodatku na mirovine i novelom Zakona o mirovinskom osiguranju koji je stupio na snagu 1. siječnja 2008. Prema broju slijedila su zatim pitanja u vezi s isplatom mirovina, a uglavnom su se odnosila na ustege od mirovina, potvrde o isplaćenim mirovinama, promjeni načina isplate mirovina i mirovinskih primanja. Nadalje, brojna su pitanja postavljena o ostvarivanju prava na doplatak za djecu, kao i pronatalitetnom dodatku za treće i četvrto dijete te pitanja u vezi s mirovinama prema posebnim propisima (HV, HVO i DVO).

Svi oblici komunikacije dobro su prihvaćeni u javnosti, a svako daljnje poboljšanje vodi nas prema cilju, a to je transformacija Zavoda u modernu javnu ustanovu na usluzi osiguranicima i korisnicima prava.

Zbog toga je u Zavodu pripremljen i od lipnja 2008. na šalterima svih područnih službi Zavoda dostupan «Vodič o pravima iz mirovinskog osiguranja» (pdf, 562 kb), u kojemu su na jednostavan i pristupačan način opisana prava koja se ostvaruju u Zavodu. Uz informacije o osiguranim osobama i utvrđivanju svojstva osiguranika i mirovinskom stažu u Vodiču se nalaze i informacije o pravu na starosnu i prijevremenu starosnu mirovinu, o pravu na invalidsku mirovinu, o pravu na obiteljsku mirovinu, naknadu zbog tjelesnog oštećenja i ostalim pravima i
postupku ostvarivanja tih prava. Također, Vodič donosi informacije o mirovinskim pravima osoba koje su radile u inozemstvu, kao i informacije o pravu na doplatak za djecu. Na kraju su navedeni važniji propisi mirovinskog osiguranja i popis područnih službi Zavoda s adresama i brojevima telefona.
Osim «papirnatog» oblika, Vodič je u elektronskom obliku dostupan i na Internetskoj stranici Zavoda u rubrici Publikacije ( Brošure -2008.).