Elektroničko poslovanje – e-prijave

 


 
 

 
 

Molimo Vas da prije korištenja usluge e-prijave obvezno pročitate upute za korištenje usluge e-prijave u kojima je  detaljno opisan postupak registracije, tijek poslovnog procesa, popunjavanje e-prijava i način rješavanja tehničkih problema, kao  i odgovore na najčešće postavljena pitanja vezana za uspostavljanje prijava na mirovinsko osiguranje i korištenje usluge e-prijave.

Novi sustav e-prijava
.

Stari  sustav e-prijava  aktivan je do 31. prosinca 2013., a od 1. siječnja 2014. e-prijave se zaprimaju  isključivo kroz novi sustav.
E-prijave  korisnicima omogućavaju  prijave/odjave na mirovinsko osiguranje, prijave o promjeni statusa tijekom osiguranja, prijave o početku/prestanku poslovanja obveznika doprinosa kao i promjenama podataka obveznika doprinosa
• od 1. siječnja 2014.  rok za podnošenje prijava/odjava na mirovinsko osiguranje je 24 sata.
• obveznici s više od 3 osiguranika dužni su prijave  podnositi elektroničkim putem.
Za usklađivanje s elektroničkim načinom predaje prijava utvrđen  je prijelazni rok od tri mjeseca, te će se u tom periodu prijave moći predavati i u papirnatom obliku na šalterima Zavoda, dok  rok predaje prijava od 24 sata nema prijelazni period i bez iznimke se primjenjuje od 1. siječnja 2014.
Korisnički računi postojećih korisnika sustava e-prijava prenose se u novi sustav te se ne trebaju  ponovo registrirati. Novi korisnici popunjavanjem pristupnog lista mogu otvoriti  korisnički račun,  te ga ovjerenog, zajedno s potrebnom dokumentacijom, predati na šalter  najbliže područne službe/ureda Zavoda.
Korisnici koji posjeduju poslovni FINA certifikat koji sadrži OIB (izdan nakon 11. ožujka  2013.), a ujedno su i ovlaštene osobe za zastupanje obveznika doprinosa, pristupni list mogu potpisati i predati elektroničkim putem, bez potrebe odlaska na šalter.
Uslugu mogu koristiti samo oni korisnici koji imaju kvalificirani poslovni certifikat. Obveznik može na zakonom predviđen način ovlastiti osobu koja posjeduje kvalificirani certifikat da Zavodu u njegovo ime i za njegov račun uspostavlja i potpisuje naprednim elektroničkim potpisom elektroničke prijave.
Ako je poslovni subjekt koji se registrira za uspostavu e-prijava različit od obveznika uspostave prijava na mirovinsko osiguranje nije moguća brza registracija u sustav e-prijave, već poslovni subjekt mora registraciju  za uspostavu e-prijava obaviti dolaskom na šalter Zavoda s priloženim popunjenim Pristupnim listom i priloženom punomoći  obveznika kojom ga obveznik ovlašćuje za uspostavu e-prijava.
 
 

Tehnički preduvjeti

Minimalni tehnički preduvjeti potrebni za korištenje usluge:
•    CPU Pentium 4, 2 GHz ili drugi CPU ekvivalentnih karakteristika
•    1 GB radne memorije (RAM)
•    Grafički prikaz 1024x768px
•    Operativni sustav Windows XP SP2, preporučeno Windows 7 ili 8, GNU/Linux - distribucije Ubuntu, Linux Mint, Fedora, RHEL, CentOS…
•   Internet preglednik Microsoft Internet Explorer 8, Google Chrome, Firefox (samo na Linux OS), preporučeno zadnje verzije preglednika
•    Java programska podrška, verzija 7u1, preporučeno zadnja verzija
•    Preglednik   PDF   dokumenata  Adobe   Reader,   verzija   8, preporučeno zadnja verzija