Poslovanje HZMO-a za vrijeme epidemije COVID-19
Preskočite na glavni sadržaj
Predstavljen projekt “Modernizacija IKT podrške Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje – eHZMO”, sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda sa 166 milijuna kuna

Vijesti

Predstavljen projekt “Modernizacija IKT podrške Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje – eHZMO”, sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda sa 166 milijuna kuna

Predstavljen projekt “Modernizacija IKT podrške Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje – eHZMO”, sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda sa 166 milijuna kuna

09.03.2020.

Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje i Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava danas su, u Matis Absolut Longeu, predstavili projekt “Modernizacija IKT podrške Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje – eHZMO” koji se financira iz Europskog socijalnog fonda u iznosu od 166.565.486,30 kn, kroz Operativni program „Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020.“, a provodit će se 46 mjeseci.

Ministar rada i mirovinskoga sustava Josip Aladrović u uvodu je napomenuo kako je cilj Projekta eHZMO transformirati HZMO u javnu ustanovu orijentiranu prema korisnicima, s obzirom na to da je HZMO jedna od najvažnijih javnih institucija.
„Imperativ je građanima omogućiti da na opipljiv način osjete iznimne napore i sredstva koja ulažemo u sve projekte iz ESF-a, pa i projekt eHZMO, za koji se nadam da će postati obrazac i poticaj i za ostale javne institucije. Vjerujem da će Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje biti predvodnik transformacije javne uprave i da će uspješnost ovog Projekta to pokazati“, zaključio je ministar Aladrović.
Također, osvrnuo se na uspješnost ugovaranja projekata iz Europskog socijalnog fonda u protekle tri godine, napomenuvši kako je ugovoreno ukupno 8,45 milijardi kuna za projekte, a na raspolaganju je ukupno 14, 3 milijarde kuna.

Ravnatelj HZMO-a Ivan Serdar naglasio je da je riječ o najznačajnijem projektu HZMO-a u idućem razdoblju jer „predstavlja sinergiju reforme internih poslovnih procesa i transformacije informacijsko-komunikacijskih tehnologija radi promjena, unaprjeđenja i digitalizacije usluga prema korisnicima.“ Također je naglasio kako u praksi to znači da se što većem broju građana omogući da usluge, poput prijava i odjava na mirovinsko osiguranje, ostvarivanja prava na mirovinu i na doplatak za djecu riješe digitalnim putem iz vlastitog doma, u što kraćem roku i na što jednostavniji način, bez čekanja na šalterima.
„Zbog sve veće mobilnosti radne snage unutar Europske unije, a i prema trećim zemljama, ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja dodatni je izazov. U tom smislu, potrebno je povezati se s inozemnim nositeljima osiguranja procesno i podatkovno, ali i s drugim tijelima javne uprave kako bi korisnici mogli svoja prava ostvariti što brže i što jednostavnije“, rekao je ravnatelj HZMO-a Ivan Serdar.

 
Nakon uvodnog dijela, pomoćnik ravnatelja HZMO-a za informatiku Luka Ljubičić predstavio je osnovne značajke Projekta.
„Ovim Projektom želimo postići skraćenje prosjeka rješavanja zahtjeva i povećati broj e-usluga. Bez obzira na tehnologiju koju koristimo, već sada koristimo razmjenu podataka s 50 zemalja, a provedbom eHZMO taj broj će se povećati“, rekao je Luka Ljubičić.
 
Svrha Projekta je transformacija poslovnih procesa u HZMO-u definiranjem budućeg poslovnog modela, ključnih poslovnih procesa i organizacijske strukture te informatizacijom poslovnih procesa. To uključuje digitalizaciju, ubrzanje poslovnih procesa i smanjenje troškova korištenjem informacijsko – komunikacijske tehnologije (IKT), a radi povećanja dostupnosti i kvalitete javno dostupnih informacija i usluga na tržištu rada povećanjem učinkovitosti poslovanja HZMO-a modernizacijom IKT sustava.
 
S obzirom na to da HZMO kontinuirano skrbi  o približno 1,5 milijun osiguranika, više od 1,2 milijuna korisnika mirovina te više od 150 tisuća korisnika doplatka za djecu (za više od 300 tisuća djece), oslanjanje na informacijsko-komunikacijsku tehnologiju (IKT) je nužnost. Stoga će se Projektom u mnogome redefinirati budući IT sustav, proces upravljanja IKT projektima i promjenama te implementirati novi IT sustav.
 
Nova IT rješenja, koja će se jednim dijelom temeljiti i na primjeni umjetne inteligencije, omogućit će korisnicima, za veći dio usluga, e-komunikaciju s HZMO-om bez potrebe fizičkog dolaska na šaltere, a konsolidacija poslovanja nakon završetka Projekta omogućit će proaktivniji pristup prema korisnicima te dostupnost usluga neovisno o radnom vremenu, 24/7/365.
 
Provedbom Projekta očekuje se povezivanje i razmjena podataka s drugim tijelima javne uprave i inozemnim nositeljima osiguranja, lakše i brže ostvarivanje prava i komunikacija s korisnicima putem novih i unaprijeđenih e-usluga, digitalizacija procesa i dokumentacije, baziranje organizacije na centrima kompetencija neovisnima o geografskoj lokaciji, unaprjeđenje upravljanja i transparentnost, maksimalizacija IKT-a kao glavnog alata transformacije, koji uklanja fizička ograničenja, ubrzava i pojeftinjuje uslugu.
 
Na kraju je državni tajnik u Ministarstvu rada i mirovinskoga sustava Dragan Jelić predstavio planove nove financijske perspektive Europskog socijalnog fonda od 2021. do 2027. 



 
Podijelite povratne informacije
Uspješno ste ispunili anketu. Hvala Vam!
Molimo Vas ispunite sva polja.
Jeste li pronašli informacije koje ste tražili?
Kako biste ocijenili web stranicu?
1
2
3
4
5
Vaš komentar
Podijelite sa nama svoje mišljenje o ovoj stranici i pomozite nam da je poboljšamo. Ne ostavljajte osobne podatke.
Spremi